Ana içeriğe atla

Vücudun hacklenmesi an meselesi


Vücudun hacklenmesi an meselesi
Kalp pilleri, ensülin pompaları gibi elektronik cihazlar hasta vücudunun içinde yaşamsal bir görevi sürdürürken, elektronik saldırılara davetiye çıkarıyor.

İSTANBUL - İçinde haberleşme elektroniği bulunan cihazlar çoğaldıkça, onlarla ilgili saldırı riskleri de beraberinde geliyor. Şimdi bu sorun insan vücudunun içine konan tıbbi protezlerle ortaya çıkıyor.

Bilgi Çağı'nın haberine göre; kalp pilleri, ensülin pompaları gibi elektronik cihazlar hasta vücudunun içinde yaşamsal bir görevi sürdürürken, çevreden gelebilecek elektronik saldırılara karşı büyük bir risk kaynağı oluşturuyor.

Tehlikenin önemine işaret etmek üzere ABD’de yapılan Black Hat Teknik Güvenlik Konferansı’nda bir konuşmacı kendi kullandığı ensülin pompasını dışarıdan müdahale ile nasıl durdurabilmenin, ayarlarını nasıl değiştirmenin yollarını gösterdi.


Konferansta söz konusu olan ensülin pompasına 6 rakamlı (bir milyon kombinasyonlu) bir PIN numarası ile erişilebildiği bilgisi verilirken, kalp defibrilatörünün aynen bu yolla çözülüp uzaktan kontrol altına alınabilmesinin mümkün olduğu ele alındı.

Cihazlarla iletişim kurabilmek aynı zamanda haberleşme protokolunu bilmeyi gerektiriyor. Bu protokolları firmalar kendilerine özgü tasarımlayıp gizli tutuyor. Ancak pahalı da olsa, uzman da gerektirse, cihazların yanına sokulup yayılan elektronik işaretleri kaydetmek ve bilgisayarla analiz ederek protokolu çözmek mümkün.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Java Deger Atama ve Local Değişkenler

Değişkenlereilk değerlerini atama Javauygulamalarında üç tür değişken çeşiti bulunur , yerel (local) değişkenler, obje'ye ait global değişkenler ve son olarak sınıfa aitglobal değişkenler(statik değişkenler). Bu değişkenlerin tipleri ilkel(primitive) veya herhangi bir obje tipi olabilir. ör-javada-degiskenler public class DegiskenGosterim {int x ; //objeye ait global degiskenstatic int y ; // sınıfa ait global degiskenpublic void metod () {int i ; //yerel degisken//static int y = 5 ;// yanlis}} Yerel(local)değişkenlerYereldeğişkenlere kesin olarak ilk değerleri kodu yazan kişi tarafındanverilmelidir. İlk değeri verilmeden kullanılan yerel değişkenlere uyarı ,derleme(compile-time) anında verilir. gösterim-11 public int hesapla () { // yerel değişkenlere ilk değerleri her zaman verilmelidir.int i ; i++; // ! Hata ! ilk deger verilmeden üzerinde işlem yapılamazreturn i ;} Objeyeait global değişkenlerObjelereait global değişkenler'e ilk değerlerini kodu kişi vermek zorunda değildir.Ja…

Anakart ve Bileşenleri Nelerdir?

Anakart
Mainboard olarak da adlandırılır. Sistemdeki bütün kartların, işlemcinin üzerine takıldığı, diğer donanım aygıtlarının kablolar vasıtasıyla bağlandığı ve bilgisayarın en karmaşık parçalarından biridir.
Anakart Bileşenleri
1. İşlemci soketi: İşlemcinin takıldığı sokettir.
2. Bellek soketi: RAM denilen sistem belleğinin takıldığı soketdir.
3.Genişleme Yolları Anakart üzerine ekran kartı, modem, ses kartı, vs gibi parçalar anakart üzerindeki genişleme yuvaları ya da veri yolu yuvaları denilen soketlere takılır. Yani kartların işlediği veriler ve kartlara giden bilgiler, bu yuvalar ve anakart üzerindeki veri yolları aracılığı ile işlemciye ve diğer aygıtlara ulaşırlar.
4. Güç Konnektörleri(Güç kaynağı girişi): Anakart üzerine güç kaynağından gelen kablolar bu konnektörlere bağlanır.
5. Klavye/Fare Konnektörleri(portları): Klavye ve fare yuvarlak 6 pinli bir fiş (PS/2 fişi) kullanılarak anakartaki klavye ve fare portlarına bağlanır.
6. Yonga Setleri (Chipsets): Bilgisayarların trafik pol…

Örnek Java Kodları

Java Örnekler:...

1. Ekrandan girilen n*m matrisin istenilen satırların toplamını veren java programını yazınız.

Java Kodu 

/*
 * To change this template, choose Tools | Templates
 * and open the template in the editor.
 */
package odev1.matris;
import java.util.Scanner;
/**
 *
 * @author aycan
 */
public class Odev1Matris {


    /**
     * @param args the command line arguments
     */
    public static void main(String[] args) {

        Scanner keybord  = new Scanner(System.in);
        int satir,sutun,cevap;


        System.out.println("Matrisin Satır Sayisini Giriniz ");
        satir= keybord.nextInt();
        System.out.println("Matrisin Sutun Sayisini Giriniz ");
        sutun= keybord.nextInt();

        int[][] matris = new int[satir+2][sutun+2];
        int [] top = new int[satir+2];

        for(int i=1 ;i<=satir ; i++ )
            for(int j =1 ; j <=sutun ;j++)
            { System.out.println("Girmis oldugunuz matrisini( "+i+","+j+" )giriniz");
  …