Ana içeriğe atla

Harvard Üniversitesi araştırmacıları, etrafındaki cisimlerin rengini alabilen bir robot geliştirdi


Son çeyrek asırda büyük gelişmelere sahne olan robotik teknolojiler geliştirme alanında, her geçen gün daha da dikkat çekici yenilikler ortaya çıkıyor. Harvard Ünviersitesi araştırmacıları tarafından geliştirilen minik robot bunlardan birisi.

Robot etrafındaki cisimlere renk uyumu sağlamak veya tam aksine farkedilmek için rengini değiştirebiliyor. Silikon tabanlı polimer maddeden imal edilen robot oldukça esnek. Science dergisinde yayınlanan çalışma, ahtapot, mürekkep balığı gibi kamuflaj yapabilen deniz canlılarından esinlenmiş.

Ekipte yer alan profesörlerden George Whitesides, günümüzde geliştirilen pek çok robot konseptinin aslında memelilerden ilham aldığını, kendilerinin farklı bir alan olan kamuflaj organizmalarına yöneldiklerini belirtiyor.



Robot hareketini 4 ayağında bulunan küçük silindirlere hava pompalanmasıyla sağlıyor. Kamuflaj ise projenin diğer bir karmaşık aşaması. Küçük kanallardan oluşan ağa farklı mürekkepler pompalanarak, robotun cisme göre renk değiştirmesi sağlanıyor. Sıcak ve soğuk sıvı verilerek robot termal olarak da kamufle olabiliyor. Floresan sıvılar da karanlıkta parlamasına imkan veriyor.

Sıvı şimdilik robotun dışında bir tanktan tedarik ediliyor. Gelecekte bu tankın da robotun vücuduna entegre edilmesi planlanıyor. 

Robot genelde cerrahi eğitimler için kullanılacak. Ekip şefi Stephen Morin, bu saf makinelerin organ veya dokulara oldukça benzediğini, medikal uygulamalarda pek çok problemi çözmek için en uygun deneyi yapmaya olanak vereceğini belirtiyor.

Ekip bu tür makinelerin arama ve kurtarma alanında da faydalı olacağına inanıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Java Deger Atama ve Local Değişkenler

Değişkenlereilk değerlerini atama Javauygulamalarında üç tür değişken çeşiti bulunur , yerel (local) değişkenler, obje'ye ait global değişkenler ve son olarak sınıfa aitglobal değişkenler(statik değişkenler). Bu değişkenlerin tipleri ilkel(primitive) veya herhangi bir obje tipi olabilir. ör-javada-degiskenler public class DegiskenGosterim {int x ; //objeye ait global degiskenstatic int y ; // sınıfa ait global degiskenpublic void metod () {int i ; //yerel degisken//static int y = 5 ;// yanlis}} Yerel(local)değişkenlerYereldeğişkenlere kesin olarak ilk değerleri kodu yazan kişi tarafındanverilmelidir. İlk değeri verilmeden kullanılan yerel değişkenlere uyarı ,derleme(compile-time) anında verilir. gösterim-11 public int hesapla () { // yerel değişkenlere ilk değerleri her zaman verilmelidir.int i ; i++; // ! Hata ! ilk deger verilmeden üzerinde işlem yapılamazreturn i ;} Objeyeait global değişkenlerObjelereait global değişkenler'e ilk değerlerini kodu kişi vermek zorunda değildir.Ja…

Anakart ve Bileşenleri Nelerdir?

Anakart
Mainboard olarak da adlandırılır. Sistemdeki bütün kartların, işlemcinin üzerine takıldığı, diğer donanım aygıtlarının kablolar vasıtasıyla bağlandığı ve bilgisayarın en karmaşık parçalarından biridir.
Anakart Bileşenleri
1. İşlemci soketi: İşlemcinin takıldığı sokettir.
2. Bellek soketi: RAM denilen sistem belleğinin takıldığı soketdir.
3.Genişleme Yolları Anakart üzerine ekran kartı, modem, ses kartı, vs gibi parçalar anakart üzerindeki genişleme yuvaları ya da veri yolu yuvaları denilen soketlere takılır. Yani kartların işlediği veriler ve kartlara giden bilgiler, bu yuvalar ve anakart üzerindeki veri yolları aracılığı ile işlemciye ve diğer aygıtlara ulaşırlar.
4. Güç Konnektörleri(Güç kaynağı girişi): Anakart üzerine güç kaynağından gelen kablolar bu konnektörlere bağlanır.
5. Klavye/Fare Konnektörleri(portları): Klavye ve fare yuvarlak 6 pinli bir fiş (PS/2 fişi) kullanılarak anakartaki klavye ve fare portlarına bağlanır.
6. Yonga Setleri (Chipsets): Bilgisayarların trafik pol…

Örnek Java Kodları

Java Örnekler:...

1. Ekrandan girilen n*m matrisin istenilen satırların toplamını veren java programını yazınız.

Java Kodu 

/*
 * To change this template, choose Tools | Templates
 * and open the template in the editor.
 */
package odev1.matris;
import java.util.Scanner;
/**
 *
 * @author aycan
 */
public class Odev1Matris {


    /**
     * @param args the command line arguments
     */
    public static void main(String[] args) {

        Scanner keybord  = new Scanner(System.in);
        int satir,sutun,cevap;


        System.out.println("Matrisin Satır Sayisini Giriniz ");
        satir= keybord.nextInt();
        System.out.println("Matrisin Sutun Sayisini Giriniz ");
        sutun= keybord.nextInt();

        int[][] matris = new int[satir+2][sutun+2];
        int [] top = new int[satir+2];

        for(int i=1 ;i<=satir ; i++ )
            for(int j =1 ; j <=sutun ;j++)
            { System.out.println("Girmis oldugunuz matrisini( "+i+","+j+" )giriniz");
  …