Ana içeriğe atla

C de Basit Bir Program

Soru :
500 – 1000 arasında rastgele 20 tane sayı tutan. Bunları ekrana sırasıyla yazan. Rastgele
sayılardan kaç tanesinin 1000 e yakın kaç tanesinin 500 e yakın olduğunu hesaplayan. Bu sayıların
ortalamasını hesaplayan C programını yazınız.





#include<windows.h>
#include<time.h>
#include<stdio.h>
#include<stdlib.h>
#include <cstdlib>

        main()
        {
            srand(time(NULL));     // sayı tutma fonksiyonu 
            int dizi [15];        //   sayıları tutaacağımız dizi
            int a=0,s=0;        //a = 500  s = 1000 e yakın değerler
            float toplam=0;        //dizideki sayıların toplamı
            
            // Ekran Renk kodunu 
            system("color 0A");
            
            for (int i =1 ; i<=10 ; i++)
                {    printf("\t### PROGRAMA HOS GELDINIZ ###\n\n\t>Program 500-1000 Arasinda rasgele 10 sayi tutarak bunlari gosterip\n\tortalamasini alip kac tanesinin 500 veya 1000e yakin oldugunu gosterir\n\n\t");
                    printf("Sayilar Tutuluyor.\n\t");
                    printf("%c%d Tamamlandi\n\n\t",0x25,i*10);  //%c ile Ascii tabloasunda yazarız
                                                                //ilk başta %c kullandık çünkü % yapmak için
                    for(int y=1 ; y <=i ; y++)
                    {    
                        printf("%c%c%c%c%c%c%c",0xB1,0xB1,0xB1,0xB1,0xB1,0xB1,0xB1);    // loading tarzı bi yapı icin
                    }
                    
                    dizi [i]=rand()%500+500;  // 500 100 arası tutmak için gerekli
                    Sleep(450);
                    system("CLS");   // ekranı temizler 
                }
            
                
                    printf("\t### PROGRAMA HOS GELDINIZ ###\n\n\t");
                    printf(" \n\tSayilar Tutulmustur\n\t");
                
                for (int i =1 ; i<=10 ; i++)
                {
                    printf(" %d ",dizi[i]);  // tutuluan sayıları yaz ekrana
                    Sleep(200);
                }
        
                
                for (int i =1 ; i<=10 ; i++)
                {    toplam = toplam + dizi [i];
                    
                    if(dizi[i]<750)
                    a++;  // 500 e yakın olanlar
                    else
                    s++;   // 1000 e yakın olanlar
                    
                }
                toplam = toplam/10;  // ortalamasını aldık.
                
                printf("\n\n\tTutulan sayilardan %d tanesi 500 yakin \n\t",a);
                printf("Tutulan sayilardan %d tanesi 100 e yakindir\n\t",s);
                printf("Tutulan sayilarin ortalamasi %f  dir",toplam);
                scanf("%d");
        }




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Java Deger Atama ve Local Değişkenler

Değişkenlereilk değerlerini atama Javauygulamalarında üç tür değişken çeşiti bulunur , yerel (local) değişkenler, obje'ye ait global değişkenler ve son olarak sınıfa aitglobal değişkenler(statik değişkenler). Bu değişkenlerin tipleri ilkel(primitive) veya herhangi bir obje tipi olabilir. ör-javada-degiskenler public class DegiskenGosterim {int x ; //objeye ait global degiskenstatic int y ; // sınıfa ait global degiskenpublic void metod () {int i ; //yerel degisken//static int y = 5 ;// yanlis}} Yerel(local)değişkenlerYereldeğişkenlere kesin olarak ilk değerleri kodu yazan kişi tarafındanverilmelidir. İlk değeri verilmeden kullanılan yerel değişkenlere uyarı ,derleme(compile-time) anında verilir. gösterim-11 public int hesapla () { // yerel değişkenlere ilk değerleri her zaman verilmelidir.int i ; i++; // ! Hata ! ilk deger verilmeden üzerinde işlem yapılamazreturn i ;} Objeyeait global değişkenlerObjelereait global değişkenler'e ilk değerlerini kodu kişi vermek zorunda değildir.Ja…

Anakart ve Bileşenleri Nelerdir?

Anakart
Mainboard olarak da adlandırılır. Sistemdeki bütün kartların, işlemcinin üzerine takıldığı, diğer donanım aygıtlarının kablolar vasıtasıyla bağlandığı ve bilgisayarın en karmaşık parçalarından biridir.
Anakart Bileşenleri
1. İşlemci soketi: İşlemcinin takıldığı sokettir.
2. Bellek soketi: RAM denilen sistem belleğinin takıldığı soketdir.
3.Genişleme Yolları Anakart üzerine ekran kartı, modem, ses kartı, vs gibi parçalar anakart üzerindeki genişleme yuvaları ya da veri yolu yuvaları denilen soketlere takılır. Yani kartların işlediği veriler ve kartlara giden bilgiler, bu yuvalar ve anakart üzerindeki veri yolları aracılığı ile işlemciye ve diğer aygıtlara ulaşırlar.
4. Güç Konnektörleri(Güç kaynağı girişi): Anakart üzerine güç kaynağından gelen kablolar bu konnektörlere bağlanır.
5. Klavye/Fare Konnektörleri(portları): Klavye ve fare yuvarlak 6 pinli bir fiş (PS/2 fişi) kullanılarak anakartaki klavye ve fare portlarına bağlanır.
6. Yonga Setleri (Chipsets): Bilgisayarların trafik pol…

Örnek Java Kodları

Java Örnekler:...

1. Ekrandan girilen n*m matrisin istenilen satırların toplamını veren java programını yazınız.

Java Kodu 

/*
 * To change this template, choose Tools | Templates
 * and open the template in the editor.
 */
package odev1.matris;
import java.util.Scanner;
/**
 *
 * @author aycan
 */
public class Odev1Matris {


    /**
     * @param args the command line arguments
     */
    public static void main(String[] args) {

        Scanner keybord  = new Scanner(System.in);
        int satir,sutun,cevap;


        System.out.println("Matrisin Satır Sayisini Giriniz ");
        satir= keybord.nextInt();
        System.out.println("Matrisin Sutun Sayisini Giriniz ");
        sutun= keybord.nextInt();

        int[][] matris = new int[satir+2][sutun+2];
        int [] top = new int[satir+2];

        for(int i=1 ;i<=satir ; i++ )
            for(int j =1 ; j <=sutun ;j++)
            { System.out.println("Girmis oldugunuz matrisini( "+i+","+j+" )giriniz");
  …