Ana içeriğe atla

Farklı Bir Hikaye


1999 Mayıs’ında inşaat mühendisi David Phillips, nam-ı diğer puding adam, bir dükkanda alışveriş yapmaktadır. Healthy Choice adlı donmuş gıda firmasının promosyonunun üründen daha değerli olduğunu fark eder ve her biri 50 mil uçuş hediye eden pudinglerden tam 12.150 adet satın alır. Yaptığı 3140 dolarlık harcamanın dikkat çekmemesi amacıyla 2000 yılında felaket olacağını düşündüğü için erzak depoladığını söyler.
Eğer pudinglerden çıkan kuponlar mayıs ayı içinde postalanırsa 50 yerine 100 mil hediye edilecektir. Tek başına tüm kuponları ayıklayamayacağını fark eden Phillips, bir yardım örgütü olan Salvation Army'den yardım alır ve karşılığında pudingleri bu örgüte bağışlar.
Healthy Choice sözünde durur ve Phillips'i 1 milyon 253 bin mil ile ödüllendirir. Phillips 1 milyon mil kadarını American Airlines’ın özel bir programı olan A-Advantage hesabına aktarır ve ömür boyu gold üyelik kazanır.
Phillips, 3140 dolar karşılığında kazandığı millerle 31 kere Avrupa'ya, 42 kere Hawaii'ye, 21 kere Avustralya'ya veya 50+ kere Amerika içine uçabilecektir. 2000 yılından bu yana millerini kullanan Phillips, yaptığı harcamanın 5 katı hızda mil kazanmaktadır.
A-Advantage gold üyeliğiyle özel rezervasyon ve check-in imkanları, bonus miller gibi haklara sahip olan Phillips yardım örgütüne bağışladığı pudingler karşılığında 815 dolar vergi indirimini de hak etmiştir...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Java Deger Atama ve Local Değişkenler

Değişkenlereilk değerlerini atama Javauygulamalarında üç tür değişken çeşiti bulunur , yerel (local) değişkenler, obje'ye ait global değişkenler ve son olarak sınıfa aitglobal değişkenler(statik değişkenler). Bu değişkenlerin tipleri ilkel(primitive) veya herhangi bir obje tipi olabilir. ör-javada-degiskenler public class DegiskenGosterim {int x ; //objeye ait global degiskenstatic int y ; // sınıfa ait global degiskenpublic void metod () {int i ; //yerel degisken//static int y = 5 ;// yanlis}} Yerel(local)değişkenlerYereldeğişkenlere kesin olarak ilk değerleri kodu yazan kişi tarafındanverilmelidir. İlk değeri verilmeden kullanılan yerel değişkenlere uyarı ,derleme(compile-time) anında verilir. gösterim-11 public int hesapla () { // yerel değişkenlere ilk değerleri her zaman verilmelidir.int i ; i++; // ! Hata ! ilk deger verilmeden üzerinde işlem yapılamazreturn i ;} Objeyeait global değişkenlerObjelereait global değişkenler'e ilk değerlerini kodu kişi vermek zorunda değildir.Ja…

Anakart ve Bileşenleri Nelerdir?

Anakart
Mainboard olarak da adlandırılır. Sistemdeki bütün kartların, işlemcinin üzerine takıldığı, diğer donanım aygıtlarının kablolar vasıtasıyla bağlandığı ve bilgisayarın en karmaşık parçalarından biridir.
Anakart Bileşenleri
1. İşlemci soketi: İşlemcinin takıldığı sokettir.
2. Bellek soketi: RAM denilen sistem belleğinin takıldığı soketdir.
3.Genişleme Yolları Anakart üzerine ekran kartı, modem, ses kartı, vs gibi parçalar anakart üzerindeki genişleme yuvaları ya da veri yolu yuvaları denilen soketlere takılır. Yani kartların işlediği veriler ve kartlara giden bilgiler, bu yuvalar ve anakart üzerindeki veri yolları aracılığı ile işlemciye ve diğer aygıtlara ulaşırlar.
4. Güç Konnektörleri(Güç kaynağı girişi): Anakart üzerine güç kaynağından gelen kablolar bu konnektörlere bağlanır.
5. Klavye/Fare Konnektörleri(portları): Klavye ve fare yuvarlak 6 pinli bir fiş (PS/2 fişi) kullanılarak anakartaki klavye ve fare portlarına bağlanır.
6. Yonga Setleri (Chipsets): Bilgisayarların trafik pol…

Örnek Java Kodları

Java Örnekler:...

1. Ekrandan girilen n*m matrisin istenilen satırların toplamını veren java programını yazınız.

Java Kodu 

/*
 * To change this template, choose Tools | Templates
 * and open the template in the editor.
 */
package odev1.matris;
import java.util.Scanner;
/**
 *
 * @author aycan
 */
public class Odev1Matris {


    /**
     * @param args the command line arguments
     */
    public static void main(String[] args) {

        Scanner keybord  = new Scanner(System.in);
        int satir,sutun,cevap;


        System.out.println("Matrisin Satır Sayisini Giriniz ");
        satir= keybord.nextInt();
        System.out.println("Matrisin Sutun Sayisini Giriniz ");
        sutun= keybord.nextInt();

        int[][] matris = new int[satir+2][sutun+2];
        int [] top = new int[satir+2];

        for(int i=1 ;i<=satir ; i++ )
            for(int j =1 ; j <=sutun ;j++)
            { System.out.println("Girmis oldugunuz matrisini( "+i+","+j+" )giriniz");
  …