Ana içeriğe atla

InSide Control on Schneider


Merhabalar,
  Günümüzde gelişen teknoloji rahat ve konfor sağlamaya devam etmekte. Özellikle android ios işletim sistemine sahip akıllı telefonları gündelik hayatımızda kullanımının artması mühendislere bu cihazları kullanarak yeni sistem ve cihazlar tasarlamaya sürükledi.

  Akıllı bina dediğimiz zaman aklımıza oldukça çeşitli yollar gelmekte. Uzak doğu ülkelerinde üretilen piyasaya göre daha ucuz olan bir  takım cihazlar veya ardunio, Raspberry pi gibi cihazlar do it yourself (diy) ile kendi çaba ve gayretiniz dahilinde de bu sistemi evinize iş yerinize kurabilirsiniz.

  Onceki yazımda KNX nedir ? ile ilgili internette bulduğum bir kaç Türke İngilizce sunumları paylaşmıştım.Şimdi fazla içine girmeden anlatmaya çalışmak istiyorum. KNX evinizdeki aydınlatma panjur klima yerden ısıtma , elektrikli vana ... gibi elektriksel kontrolü olan cihazları ortak bir sistem içine toplayarak bunlara istenilen senaryolar eklenerek bir bütün olarak erişim yeteneği sunmaktadır.

  Bu yazımda bu Knx cihazları için Schneider Inside Control cihazına ait Youtube da Schneider'in kendi paylaştığı eğitim videosunu sizlere sunmak istiyorum. Yazılan bu program ile android ios cihazları kullanarak evinizin iş yerinizin telefondan kontrol etme olanağı sağlamakta. Ayrıca kendi yazdığım gui ekranları da aşağıda ki gibidir. Daha açıklayıcı bloglarda görüşmek üzere...




 








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Java Deger Atama ve Local Değişkenler

Değişkenlereilk değerlerini atama Javauygulamalarında üç tür değişken çeşiti bulunur , yerel (local) değişkenler, obje'ye ait global değişkenler ve son olarak sınıfa aitglobal değişkenler(statik değişkenler). Bu değişkenlerin tipleri ilkel(primitive) veya herhangi bir obje tipi olabilir. ör-javada-degiskenler public class DegiskenGosterim {int x ; //objeye ait global degiskenstatic int y ; // sınıfa ait global degiskenpublic void metod () {int i ; //yerel degisken//static int y = 5 ;// yanlis}} Yerel(local)değişkenlerYereldeğişkenlere kesin olarak ilk değerleri kodu yazan kişi tarafındanverilmelidir. İlk değeri verilmeden kullanılan yerel değişkenlere uyarı ,derleme(compile-time) anında verilir. gösterim-11 public int hesapla () { // yerel değişkenlere ilk değerleri her zaman verilmelidir.int i ; i++; // ! Hata ! ilk deger verilmeden üzerinde işlem yapılamazreturn i ;} Objeyeait global değişkenlerObjelereait global değişkenler'e ilk değerlerini kodu kişi vermek zorunda değildir.Ja…

Anakart ve Bileşenleri Nelerdir?

Anakart
Mainboard olarak da adlandırılır. Sistemdeki bütün kartların, işlemcinin üzerine takıldığı, diğer donanım aygıtlarının kablolar vasıtasıyla bağlandığı ve bilgisayarın en karmaşık parçalarından biridir.
Anakart Bileşenleri
1. İşlemci soketi: İşlemcinin takıldığı sokettir.
2. Bellek soketi: RAM denilen sistem belleğinin takıldığı soketdir.
3.Genişleme Yolları Anakart üzerine ekran kartı, modem, ses kartı, vs gibi parçalar anakart üzerindeki genişleme yuvaları ya da veri yolu yuvaları denilen soketlere takılır. Yani kartların işlediği veriler ve kartlara giden bilgiler, bu yuvalar ve anakart üzerindeki veri yolları aracılığı ile işlemciye ve diğer aygıtlara ulaşırlar.
4. Güç Konnektörleri(Güç kaynağı girişi): Anakart üzerine güç kaynağından gelen kablolar bu konnektörlere bağlanır.
5. Klavye/Fare Konnektörleri(portları): Klavye ve fare yuvarlak 6 pinli bir fiş (PS/2 fişi) kullanılarak anakartaki klavye ve fare portlarına bağlanır.
6. Yonga Setleri (Chipsets): Bilgisayarların trafik pol…

Örnek Java Kodları

Java Örnekler:...

1. Ekrandan girilen n*m matrisin istenilen satırların toplamını veren java programını yazınız.

Java Kodu 

/*
 * To change this template, choose Tools | Templates
 * and open the template in the editor.
 */
package odev1.matris;
import java.util.Scanner;
/**
 *
 * @author aycan
 */
public class Odev1Matris {


    /**
     * @param args the command line arguments
     */
    public static void main(String[] args) {

        Scanner keybord  = new Scanner(System.in);
        int satir,sutun,cevap;


        System.out.println("Matrisin Satır Sayisini Giriniz ");
        satir= keybord.nextInt();
        System.out.println("Matrisin Sutun Sayisini Giriniz ");
        sutun= keybord.nextInt();

        int[][] matris = new int[satir+2][sutun+2];
        int [] top = new int[satir+2];

        for(int i=1 ;i<=satir ; i++ )
            for(int j =1 ; j <=sutun ;j++)
            { System.out.println("Girmis oldugunuz matrisini( "+i+","+j+" )giriniz");
  …