Ana içeriğe atla

Mit App Inventor



Merhaba arkadaşlar,


Üniversite yıllarımda öğrendiğimiz bilgisayar programlama dillerinde javayı kullanarak android cihazlar için uygulamalar yazabilmekteyiz.Tabi ki bunu Android Studio ile gerçekleştiriyordum ancak benim için yeni ama eski bir çalışmayı size sunmak istiyorum.MIT App Inventor diye arattığımız zaman karşımıza en başta Turkcell Geleceği Yazanlar ekibinin hazırladığı güzel bir eğitim seti çıkmakta.Hobi olarak yaptığımız bluetooth devreleri için veya android cihazın sensör verilerini okuyarak farklı devreler kurmak için basit asil (basit asil kelimesi üniversitede ders çalışırken çıkması muhtemel sorular için kullandığımız bir tabirdi :) ) bir ortam oluşturmuş MIT..

Google hesabınız ile kayıt olduktan sonra cihazınıza da Google play MIT App Inventor Companion uygulamasını indirdiğiniz zaman web ortamında oluşturduğunuz uygulamayı telefonunuzda deneyebilirsiniz.Hatta doğrudan telefon/tabletinize .apk dosyasını indirebilirsiniz.Dediğim gibi olayı daha basite indirgemişler.

Kod yazma kısmına gelecek olursak, settext gettext komutlarını puzzle gibi birleştirerek eğlenceli şekilde geliştiriyorsunuz.C veya Javadan az da temeli olan birisi için başlangıç için güzel bir ortam diyebilirim.

Ben ne yaptım.İlk olarak helloworld uygulaması ile Dünyaya merhaba dedikten sonra klasik olarak hesapmakinesi yapmayı düşündüm.Oldukça basit şekilde butonlardan labela yazdırıp işlem butonları ile hesabı yaptırmak.Tamamını sıfırdan kurmadım Youtube da (Link ) izlemiş olduğum bir tutoriali kendime göre yorumlayıp biraz değişiklik yaptım ve aşağıdaki gibi sonuçlar aldım.

İyi çalışmalar.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Java Deger Atama ve Local Değişkenler

Değişkenlereilk değerlerini atama Javauygulamalarında üç tür değişken çeşiti bulunur , yerel (local) değişkenler, obje'ye ait global değişkenler ve son olarak sınıfa aitglobal değişkenler(statik değişkenler). Bu değişkenlerin tipleri ilkel(primitive) veya herhangi bir obje tipi olabilir. ör-javada-degiskenler public class DegiskenGosterim {int x ; //objeye ait global degiskenstatic int y ; // sınıfa ait global degiskenpublic void metod () {int i ; //yerel degisken//static int y = 5 ;// yanlis}} Yerel(local)değişkenlerYereldeğişkenlere kesin olarak ilk değerleri kodu yazan kişi tarafındanverilmelidir. İlk değeri verilmeden kullanılan yerel değişkenlere uyarı ,derleme(compile-time) anında verilir. gösterim-11 public int hesapla () { // yerel değişkenlere ilk değerleri her zaman verilmelidir.int i ; i++; // ! Hata ! ilk deger verilmeden üzerinde işlem yapılamazreturn i ;} Objeyeait global değişkenlerObjelereait global değişkenler'e ilk değerlerini kodu kişi vermek zorunda değildir.Ja…

Anakart ve Bileşenleri Nelerdir?

Anakart
Mainboard olarak da adlandırılır. Sistemdeki bütün kartların, işlemcinin üzerine takıldığı, diğer donanım aygıtlarının kablolar vasıtasıyla bağlandığı ve bilgisayarın en karmaşık parçalarından biridir.
Anakart Bileşenleri
1. İşlemci soketi: İşlemcinin takıldığı sokettir.
2. Bellek soketi: RAM denilen sistem belleğinin takıldığı soketdir.
3.Genişleme Yolları Anakart üzerine ekran kartı, modem, ses kartı, vs gibi parçalar anakart üzerindeki genişleme yuvaları ya da veri yolu yuvaları denilen soketlere takılır. Yani kartların işlediği veriler ve kartlara giden bilgiler, bu yuvalar ve anakart üzerindeki veri yolları aracılığı ile işlemciye ve diğer aygıtlara ulaşırlar.
4. Güç Konnektörleri(Güç kaynağı girişi): Anakart üzerine güç kaynağından gelen kablolar bu konnektörlere bağlanır.
5. Klavye/Fare Konnektörleri(portları): Klavye ve fare yuvarlak 6 pinli bir fiş (PS/2 fişi) kullanılarak anakartaki klavye ve fare portlarına bağlanır.
6. Yonga Setleri (Chipsets): Bilgisayarların trafik pol…

Örnek Java Kodları

Java Örnekler:...

1. Ekrandan girilen n*m matrisin istenilen satırların toplamını veren java programını yazınız.

Java Kodu 

/*
 * To change this template, choose Tools | Templates
 * and open the template in the editor.
 */
package odev1.matris;
import java.util.Scanner;
/**
 *
 * @author aycan
 */
public class Odev1Matris {


    /**
     * @param args the command line arguments
     */
    public static void main(String[] args) {

        Scanner keybord  = new Scanner(System.in);
        int satir,sutun,cevap;


        System.out.println("Matrisin Satır Sayisini Giriniz ");
        satir= keybord.nextInt();
        System.out.println("Matrisin Sutun Sayisini Giriniz ");
        sutun= keybord.nextInt();

        int[][] matris = new int[satir+2][sutun+2];
        int [] top = new int[satir+2];

        for(int i=1 ;i<=satir ; i++ )
            for(int j =1 ; j <=sutun ;j++)
            { System.out.println("Girmis oldugunuz matrisini( "+i+","+j+" )giriniz");
  …